Konferencja dla organizacji pozarządowych pt. „Dostarczanie żywności – misja i odpowiedzialność organizacji pozarządowych” Forum Dobrych Praktyk, realizowaną w ramach projektu “Q jakości – rozwój organizacji świadczących pomoc żywnościową”.
>> 17 maja 2016, Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie<<
Prezes Banku -Magdalena Krajewska – otworzyła konferencję i przedstawiła zmiany w zasadach dystrybucji żywności.
Konsultantka ds. finansowych opowiedziała o odpowiedzialności Zarządu organizacji za poprawność prowadzonej dokumentacji księgowo – magazynowej.
Dyrektor Biura Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności – Łukasz Beier- omówił zasady oraz dobre praktyki realizacji Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014 – 2020.
„Współpraca organizacji pozarządowych z Ośrodkami Pomocy Społecznej – jak jest, a jak chcemy, żeby było” – praca w gupie tematycznej. Agnieszka Deja poprowadziła dyskusję na temat współpracy organizacji pozarządowych i Ośrodków Pomocy Społecznej w ramach weryfikowania osób potrzebujących pomocy.
„Odbiór żywności świeżej (markety) – problemy i zagrożenia” – praca w gupie tematycznej. Beata Macios i Dorota Napiórkowska przeprowadziły dyskusję na temat obwiązujących zasad oraz problemów związanych z zagospodarowaniem żywności świeżej i krótkoterminowej przez organizacje.
Joanna Galek zaprezentowała wnioski z pracy w grupie na temat „Prowadzenie dokumentacji z dystrybucji żywności”. Omówiła sposoby kwalifikowania osób do pomocy żywnościowej, sposobów prowadzenia dokumentacji oraz obowiązki sprawozdawcze.
Dziękujemy przedstawicielom organizacji pomocowych za tak liczne przybycie.
„Projekt dofinansowany ze środków Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich”