Rusza nasze POGOTOWIE ŻYWNOŚCIOWE – nowy program dla firm.

 

„Pogotowie żywnościowe” Banku Żywności SOS w Warszawie to program, który obejmuje przygotowywanie i dostarczanie paczek z żywnością bezpośrednio do domów osób, które nie mogą odebrać jej z Fundacji samodzielnie.

Inicjatywa ma pomóc chorym, seniorom, osobom z niepełnosprawnościami ruchowymi oraz tym wszystkich, którzy nie mają możliwości transportowania większej ilości jedzenia.









Program skierowany jest do firm, które chciałyby w ten sposób wspierać działania Banku i pomagać w utrzymaniu ciągłość i stabilności pomocy, jaką niesie.

Model działania jest prosty i przejrzysty pod względem kosztów: zakup oraz magazynowanie produktów i przygotowanie paczki to 43 zł, szacunkowy koszt dowozu na terenie Warszawy wynosi 30 zł, czyli łączny koszt doręczenia jednej paczki to 73 zł. Przelicznik darowizny jest równie czytelny – 10 000 zł to137 przygotowanych i doręczonych paczek (każda o wadze około 6 kg), 20 000 zł to 274 paczki, a 40 000 zł to 548 paczek.

Dzięki temu każdy darczyńca wie, jaki konkretny efekt przynosi jego wpłata, a organizacja może sprawnie planować logistykę i dostawy na terenie stolicy z wyprzedzeniem.

Ktoś, kto nie może pozwolić sobie na zakup jedzenia, zwykle znajduje się w takiej sytuacji przez długi czas, dzień po dniu. Dodatkową trudnością jest to, że głód dotyka często osób, które z różnych powodów nie mogą opuścić miejsca swojego zamieszkania. Nasz program ma na celu pomóc właśnie im. Paczka z żywnością trafia prosto pod drzwi, zapewniając nie tylko podstawowe wsparcie, ale
i poczucie stabilności. Zapewnienie żywności na kilka dni i co kilka dni to konkretna pomoc, która naprawdę zmienia ich sytuację
– mówi Anna Wolska, dyrektor Banku Żywności SOS w Warszawie.

Mamy w planach rozwijanie swojego programu przy współpracy z GlobalGiving – międzynarodową platformą crowdfundingową, która łączy organizacje społeczne z darczyńcami i firmami na całym świecie. Mamy nadzieję, że dzięki temu nasza inicjatywa będzie mogła dotrzeć do szerszego grona odbiorców.