Zobacz archiwalne projekty Banku Żywności SOS w Warszawie.
Są to działania, które stanowią część naszej historii i działań na rzecz walki z marnowaniem żywności oraz wsparcia potrzebujących.

Program Operacyjny Pomoc Żywnościowa 2014-2020
Celem programu jest zapewnienie najuboższym mieszkańcom Polski pomocy żywnościowej oraz uczestnictwa w działaniach w ramach środków towarzyszących.
Pomoc żywnościowa jest przekazywana osobom najbardziej potrzebującym za pośrednictwem Organizacji Partnerskich Lokalnych jako zestaw artykułów spożywczych w formie paczek żywnościowych lub posiłków. >>więcej o POPŻ
Akcja JAJO!
- Wielkanocna Zbiórka Jaj, w której ponad stu wolontariuszy w Niedzielę Palmową zbierało świeże jaja przed kościołami. Zebrane kilkanaście tysięcy jaj trafiło do organizacji współpracujących z Bankiem Żywności SOS w Warszawie, wspierając potrzebujących i zapewniając im żywność na Wielkanoc.


Rockowa Zbiórka Żywności
- to charytatywny koncert organizowany przez Bank Żywności SOS w Warszawie, który miał na celu wsparcie najbardziej potrzebujących. W ramach akcji, zamiast tradycyjnego biletu, uczestnicy przynosili żywność o wartości 10 zł lub wadze 5 kg. Żywność została przekazana najbardziej potrzebującym: dzieciom z rodzinnych domów dziecka, świetlic oraz osobom starszym i chorym.
„Podziel się Posiłkiem”
- program zapoczątkowany przez firmę Danone we współpracy z Bankami Żywności, miał na celu walkę z niedożywieniem wśród dzieci w Polsce. Dzięki zbiórkom żywności i programom grantowym, zebrano ponad 17 milionów posiłków, które trafiły do najbardziej potrzebujących dzieci poprzez szkoły, świetlice i domy dziecka. Program nie tylko dostarczał żywność, ale także zwiększał świadomość i mobilizował lokalne społeczności do działania na rzecz zapobiegania niedożywieniu dzieci.


Ogródki ze smakiem
- objęliśmy patronat merytoryczny nad projektem prowadzonym przez markę Electrolux. Celem akcji była edukacja dzieci z zakresu niemarnowania żywności w obszarze zrównoważonej produkcji żywności. Ekspertka Banku Żywności napisała artykuł opisujący jak szkolne ogrody uczą niemarnowania jedzenia poprzez praktyczne doświadczenie uprawy warzyw oraz edukację dotyczącą znaczenia świadomego wykorzystania produktów spożywczych i dbałości o środowisko naturalne (www.ogrodkizesmakiem.pl). Akcja okazała się tak dużym sukcesem iż została uznana przez jury za najlepszą kampanię public relations w Polsce w 2022 roku i zdobyła Nagrodę Główną w kategorii Kampania Public Relations w konkursie KREATURA.
EkoMisja Nie Marnuję
- Celem projektu było zwiększanie świadomości, głównie dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych (rodziców, nauczycieli) na temat ekologicznych skutków marnowania żywności. Dążenie do tego, by budować proaktywne postawy i zachowania ekologiczne, poprzez działania edukacyjne, które pokazują pozytywne aspekty ograniczenia marnowania żywności dla indywidualnych konsumentów (oszczędność pieniędzy, zasobów, troska o planetę, odpowiedzialność społeczna) oraz kreowanie mody na niemarnowanie żywności. Częścią Programu edukacji ekologicznej były: Projekt Klasa oraz Szkolne Kluby Niemarnowania.


Food Heroes
- to globalny projekt, który do tej pory pozwolił ponad 56 000 dzieciom na całym świecie stać się kulinarnymi bohaterami.
„Extra Szkolna Stołówka”
- to program edukacyjny, którego celem było polepszenie warunków, w jakich dzieci w szkołach spożywają posiłki, oraz edukacja uczniów w zakresie właściwego gospodarowania żywnością. Był skierowany do szkół podstawowych. Te, które przyłączyły się do programu, miały szansę otrzymać wsparcie finansowe na remont szkolnej stołówki. W pozostałych szkołach – przeprowadziliśmy lekcje o niemarnowaniu jedzenia.


Lodówka na Medal
- kampania edukacyjna miała na celu kształtowanie pozytywnych nawyków dotyczących przechowywania i gospodarowania żywnością oraz szerzenie wiedzy na temat skutków zjawiska marnowania żywności. Dzięki wsparciu Wolontariuszy Fundacji Santander Bank Polska, w szkołach podstawowych w całej Polsce, uczniowie dowiedzieli się o skali problemu, skutkach marnowania żywności i wypracowali sposoby na niemarnowanie. Dodatkowo, przy pomocy makiety magnetycznej, dzieci nauczyły się jak przechowywać odpowiednio produkty żywnościowe w lodówce oraz poza nią, by na dłużej zachowały świeżość. Aby przenieść edukację poza szkołę, do domów i by zaciekawić każdego z nas – powstała również gra on-line www.lodowkanamedal.pl. Mistrzowie zostają w grze Ratownikami Żywności i otrzymują dyplom